Teknisk FAQ

Ställ en fråga

Konfigurering i Fire Expert till FDP

Att tänka på vid konfigurering av FDP
För att man ska kunna göra konfigurationer till FDP i Fire Expert måste man vara godkänd för detta om man inte är det så finns inte alternativet att göra en ny konfiguration.

För att bli godkänd ska man antingen har gått FDP/FX grundkurs eller FX grundkurs samt ha tittat på de webinarfilmer som finns upplagda.
För att vi ska veta att man sett webinarfilmerna måste man meddela supporten detta genom att skicka ett mail med följande uppgifter, namn samt företag till support.brand@se.com

 
OBS! Försök aldrig ta bort och lägga till en central i Fire Expert för att lösa ett problem. En central som ni tar bort från ert Fire Expert konto tas inte automatiskt bort från servern och kan då inte läggas till igen, då måste supporten i Finland kontaktas för att manuellt plocka bort den ur systemet. Beroende på hur stor belastning de har kan detta ta flera dagar.
 
Var detta till hjälp?
Vad kan vi göra för att förbättra informationen?